Vaak zit ons hoofd nog heel vol als we ’s avonds richting bed gaan. De dagen vliegen voorbij en we hebben het idee dat er nooit eens genoeg uren in de dag zitten. Zo net voor het slapen gaan komt die frustratie vaak nog even naar boven. 

Morgen toch maar eens beter gaan plannen! Ja, want morgen staan er ook een boel taken op het programma!
Met die gedachten lukt het natuurlijk nooit om rustig naar dromenland te vertrekken.


Ritueel

Daarom is het slim om een slaap ritueel te creëren. Het werkt bij baby’s, maar ook zeker bij ons!
Gooi ongeveer twee uur voor bedtijd je telefoon aan de kant. Als je hem uit het zicht hebt liggen en niet hoort, ben je minder geneigd hem erbij te pakken.

  • Haal je mooiste beker uit de kast en schenk je favoriete smaak thee in. Autumn of rooibos zijn perfect om je te helpen met onspannen.
  • Kruip op de bank met een zachte plaid en geniet van het niets moeten.
  • Voordat je je huid gaat reinigen en verzorgen kun je wat pillowspray vernevelen over je bed en kussen. Deze zijn er in allerlei verschillende varianten.
  • Een geurdiffuser- of kaars zijn natuurlijk ook perfect om helemaal in je zone te komen.
  • Het is een leuk idee om de geuren aan te passen aan de seizoenen.
  • Voordat je je gezicht verzorgt en tanden poetst kun je alvast je spotify playlist aanzetten.
  • Peaceful Meditation of Relax By Nature helpen je helemaal tot rust te komen.
  • Mocht je toch nog veel door je hoofd hebben spoken? Schrijf het dan op in een notitieboekje en leg het in je nachtkastje. Zo hoef je er niet meer over na te denken.
  • Misschien wil je nog een hoofdstuk of twee lezen in je nieuwe boek en anders is het nu tijd voor een slaapmasker! Deze drukt ietsje op je ogen en maakt goed donker, waardoor je geen afleiding hebt en makkelijker in slaap valt.
  • Adem een aantal keer goed diep in en uit en leg je hand op je buik, zodat je ademhaling mooi laag zit en niet vanuit je borst gaat.
  • Ruik de heerlijke geur om je heen, voel de zachte, warme lakens en laat jezelf wegzakken.

Je hoeft nu niets..